וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידי תודה שאת אישה

29.7.2015 / 12:50

הפרסומת של גולדסטאר גרמה לאנה הס לשנות את הרגלי השתייה שלה - לאו דווקא בכיוון אליו התכוונו יוצרי הפרסומת

גולדסטאר. אלדד שאו,
גולדסטאר/אלדד שאו

לאחרונה יצאה פרסומת חדשה לבירה "גולדסטאר" שמתהדרת בסלוגן "תגיד תודה שאתה גבר, תשתה משהו". בפרסומת נשים רצות בהיסטריה לבר ורבות אחת עם השנייה בכדי לא לשבת בפינה של הבר(כי כל הנשים רוצות להתחתן ומאמינות באמונה הטפלה שאם תשבי בפינה לא תתחתני) ואז מגיע גבר ומתיישב בפינה בכיף. הפרסומות של החברה משתמשות באופן קבוע בסטריאוטיפים מגדריים ומשפילות נשים.

במהלך השנה הראיתי לתלמידים והתלמידות במגמת התקשורת את סרטון הפרסומת לגולדסטאר שהם עשו "סרטון פרידה" לפני שמתחילות הגבלות על פרסום אלכוהול. סרטון בו הם אספו מספר פרסומות שלהם ומלווים במשפטים סקסיסטיים וחלקים מפרסומות סקסיסטיות לא פחות. "בואי ניפרד, זאת את, לא אני, את לא לבד, יש לך חתול" ועוד. באחת מהפרסומות מראים כדורגל נשים… פתאום ניתן לחשוב שיש איזה שינוי בגישה, אך לא… השוערת צועקת "אני לבד, אני לבד ומתחילה להתייפח בבכי". הדבר ה"מדהים" בפרסומות האלו הוא התגובה החיובית שיש לחלק מהנשים עליהם. "זה בצחוק" "איך את חושבת שאתן לא היסטריות? תראי איך אתן מגיבות לפרסומת" וכו. זה בדיוק העניין, ככה משעתקים את הסטריאוטיפים ואת יחסי הכוחות בחברה. "הכול בצחוק"!

אך יש גם חדשות טובות. כאשר מלמדים תלמידים ותלמידות ראייה ביקורתית הדבר מיושם. שתי תלמידות באו אליי כשבוע לאחר שצפינו בסרטון בכיתה וסיפרו שאחת מהן התארחה אצל חברתה והן צפו בסרטון יחד עם הוריה(מבחירה). הן צפו בסרטון בביקורתיות, העמיקו בטקסט והוא ממש לא הצחיק אותן. לא אותן ולא את הוריה של אחת מהן.

"תגידי תודה שאת אישה" הוא דף פייסבוק שקם ומעודד נשים (אך מיועד לכלל המגדרים) לצלם את עצמן שותות בירה(לא גולדסטאר כמובן) ולהעלות את התמונות לדף. בנוסף, מספר נשים יצרו פרסומת תגובה לפרסומת המדוברת.

אני אוהבת בירה, במיוחד אני אוהבת גולדסטאר או יותר נכון אהבתי. אני החלטתי לעשות הסבה באהבת הבירה שלי ולא לצרוך עוד גולדסטאר! פרסומת לבירה שמתפארת בפנייתה לגברים ומשפילה נשים עובדת עליי, אבל בדיוק ההפך מהצורה אליה התכוון המפרסם. אני יותר לא שותה גולדסטאר ומזמינה אתכם ואתכן לפעול כמוני.

אני אומרת תודה שאני אישה ואני שותה בירה. כל בירה שהיא לא גולדסטאר!

מערכת וואלה! בשיתוף אנה הס, מכללת אורנים
  • עוד באותו נושא:
  • גולדסטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully